Två av världens bästa distansskolor

Studier på distans har blivit ett modernt och allt vanligare sätt att studera. Många fördelar finns, däribland flexibilitet att studera från valfri plats, frihet under ansvar samt minskad risk för smitta (förkylning, influensa, Covid-19). Distanslärande har därför naturligt sett blivit ett av de mest eftertraktade alternativen för blivande studenter när de ställs inför ett beslut om studieform.

Distanslärande är även mycket användbart för de människor som helt enkelt inte har möjlighet att studera på plats. Det kan vara opraktiskt att kombinera med vardagens förpliktelser med familj, jobb och hem. Å andra sidan tillåter distanslärande dig att fördela dygnets timmar på ett flexibelt sätt. Dessutom kan konventionellt lärande på plats innebära onödigt pendlande och åkande som drabbar miljön.

Två högklassiga distansskolor

Denna lista visar två av världens bästa distansskolor. Därtill finns i Sverige ett brett utbud av distanslärande, däribland https://www.kompetensexpress.se som är experter på att paketera kunskap i digitalt format. Du ska därför absolut ta en titta på följande distansskolor.

1. University Phoenix online: University of Phoenix online är en ideell institution som främjar en anda av innovation som fokuserar på att leverera akademisk bekvämlighet, kvalitet och service. Det är särskilt anpassat för vuxna med jobb och därmed idealisk för en förvärvsarbetade som önskar klättra i karriären.

Phoenix University online erbjuder följande masterprogram:

• Master i hälsoadministration
  • Master i management
  • Master i Human Resource Management / Administration
  • Master i informationssystem
  • Master i ledning / offentlig förvaltning

Detta universitet erbjuder också online-certifikat.

2. Distansuniversitetet i Madrid (UDIMA): Distansuniversitetet i Madrid (UDIMA) har ägnat sina ansträngningar för att främja utbildning på distans inom en bred samling ämnen som ekonomi, juridik, kommunikation, kriminologi, marknadsföring, språk och säkerhet och mycket mer. Detta universitet erbjuder nära 300 kurser och några av de masterprogram som erbjuds är:

• Master i förebyggande av arbetsrisker
  • Master i företagskommunikation
  • Master i datasäkerhet för företag
  • Master i företagskommunikation
  • Master i big data